OOo cu The MOOoD


Pe 16 noiembrie au sarbatorit cinci ani de cand au cantat pentru prima data impreuna. In 2008 si-au facut aparitia la unul dintre cele mai mari festivaluri internationale de muzica, numit B'estfest, unde au fost reunite formatii "grele" ale rock-ului, dupa care in urmatorul an s-au ciocnit cu strainatatea de doua ori. In Romania cand spui The MOOoD spui british style,formatia avand publicul ei select. Vineri, 18 noiembrie, dupa un concert tinut in Zona avand o durata de aproximativ doua ore, "MOOoD-istii" au acceptat sa ne explice care-i treaba cu cei trei "OOo". La interviu au participat Marius Moise, solistul trupei si Bogdan Spirea, tobosarul acesteia si cel care a pus bazele formatiei cu Mircea Voloh, chitaristul ei.

"Stiam ca o sa ajungem mari, fiindca suntem foarte buni, dar nu visam atat de departe"

Giorgiana Astefanei: Ce va intreaba fanii dupa ce terminati un concert?
Marius: Pai nu prea ne intreaba nimic. Doar “va multumim!”, “pot sa te pup?”, “cand reveniti” sau “poti sa-mi dai un autograf?”.
G.A.: Care e conturul povestii voastre?
Marius: Ne-am cunoscut printr-un anunt pe internet, de atunci stam impreuna. Primul basist a plecat la studii in strainatate. S-a casatorit. Acum a venit Misu (n.r. Mihai Marin) care canta foarte bine cu noi.
G.A.: Cand ati cantat prima data care a fost reactia publicului, avand in vedere ca au fost prezenti si prieteni de-ai vostri?
Bogdan: A fost foarte tare. Podeaua era de lemn, oamenii sareau si se miscau boxele.
G.A.: Care a fost scopul initial cand v-ati infiintat?
Bogdan: Scopul nostru era sa cantam la Stufstock. Dar prima si prima data, dorinta noastra era cea  sa cantam la baluri de boboci, atunci cand vorbeam cu primul nostru basist Virgil Chitu. In clasa a zecea ne-a venit ideea si vroiam o trupa de punk cu care sa cantam la baluri de boboci. Cand efectiv ne-am strans toti intr-o trupa am vrut sa cantam la Stufstock.
Marius: Stiam ca o sa ajungem mari, fiindca suntem foarte buni, dar nu visam atat de departe. Vroiam sa cantam foarte mult la Stufstock. De la un anumit nivel cand ai si continut trebuie sa fii putin arogant, dar doar pe scena. Atat.
G.A.: Explicati publicului iesean de ce “OOo”, care ulterior a devenit cuvantul de baza al formatiei sau acesta a dat numele albumului?
Bogdan: Ar fi fost foarte tare sa fim “The Mood”, insa am descoperit ca mai sunt in lume inca 11 trupe numite asa (Cehia, America). La inceput am primit mesaje cu “hey, nice name!” adica “ba, schimbati numele!”. La un moment dat am semnat un contract cu o firma si ne-a pus sa ne schimbam numele. Si ne-am intrebat ca daca vrem sa-l schimbam care ar fi. Am avut mai multe variante, si cea mai tare era sa  adaugam un „o“. Asa a aparut “OOo”.
G.A.: Cum e sa va adunati in Fabrica rosie, locul in care Elena Ceausescu isi cumpara pantofii? 
Marius: In fabrica rosie repetam. E un loc comunist ca foarte multe alte fabrici.
Bogdan: E underground si acolo e sala noastra de repetitii.
G.A.: Potrivit unui material video facut acum cativa ani se preciza ca felul in care tu canti, Marius, ar fi intitulat falsetto.
Marius: Eu nu cant in falsetto. Ceea ce a fost la ApropoTV a fost o mare greseala, ca am fost de acord cu o chestie cu care nu ar fi trebuit sa fiu. Atunci cantam de un an jumatate, eram la inceput si nu stiam atat de multe chestii. Felul in care cant eu e din piept, din gat, e o combinatie.

"Ma bucur ca m-au dat afara, ca daca ramaneam cine stie ce faceam acum"

G.A.: Cat de primitor a fost publicul de-afara?
Marius: Din pacate am avut doar doua sanse pana acum (n.r. in Olanda la Eurosonic Festival si in Serbia la Exit Festival in 2009), dar am fost foarte bine primiti. Am cantat la doua festivaluri in afara si reactiile au fost favorabile. A fost foarte bine, din pacate la ora la care cantam era prea putina lume si nu prea puteai sa impresionezi. Daca ar fi riscat organizatorii sa ne fi pus  atunci cand erau 20.000 – 30.000 de oameni sunt sigur ca a doua zi aveam 1.500 de telefoane gen: “sunteti foarte tari”.  Noi cautam sansa aia, pentru ca suntem siguri ca meritam.
G.A.: Ati cantat in deschiderea concertului lui Lenny Kravitz in 2008, a fost o sansa buna de a va face cunoscuti.
Marius: A fost cumva prea devreme pentru noi. Cantam de un an jumatate si nu cantam atat de bine ca azi. Daca am fi cantat ca azi, alta reactie ar fi avut publicul. Era altceva. Ne-am dezvoltat foarte mult pana acum. Reactia a fost buna a publicului, dar se putea mult mai bine.
G.A.: Ce impedimente ati intampinat in decursul a cinci ani de existenta?
Marius: Munca intr-o echipa e grea. Vine momentul in care ajungi sa nu te mai intelegi cu ceilalti. Noi pana acum de cand cantam, spre norocul nostru nu am avut parte de nicio teapa. Poate una la inceput cand nu stia lumea de noi in Sibiu. In rest tot timpul ne-am luat banii, a fost ok.
Bogdan: In ceea ce priveste inregistrarea melodiilor am strans bani singuri, am antifonat o camera, am tras in doua saptamani instrumentalul si intr-o saptamana vocea.
G.A.: Marius, ai mai cantat in alte formatii?
Marius: Da. Am mai avut una in 2004-2005 si am cantat destul de putin. Am fost dat afara, pentru ca am avut doua concerte la care nu m-am descurcat foarte bine. Eram cenzurat, fiind foarte bun prieten cu cel care ne organiza concertele si eu acceptam lucrul asta si nu cantam cum cant azi. Ma bucur ca m-au dat afara, ca daca ramaneam cine stie ce faceam acum.
Bogdan: (rade) Noi suntem al doilea proiect al lui.
G.A.: Care e melodia voastra de care sunteti cei mai mandri?
Marius: Tocmai.  Avem una care se pare ca prinde mai mult “Stay right”, ea e piesa definitorie pentru noi. Piesa pe care publicul reactioneaza tot mai mult de fiecare data cand o fredonam.
G.A.: … asta sa fie laitmotivul de viata.
Marius: Adica sa ramai corect, pozitiv, sa ai coloana vertebrala si sa faci lucrurile bine.
G.A.: Cum va recomandati voi ca trupa unei persoane care nu va cunoaste?
Marius: Muzica noastra e plina de energie si atunci cand o asculti iti da un vibe super pozitiv si un alt atuu e ca suntem unici. In Romania n-o sa vezi asa ceva si nici in lume.
G.A.: Sunt persoane care fac tot felul de tumbe atunci cand vad pisica neagra, voi ce superstitii aveti?
Marius: Nu am pe scena. In restul timpului insa, vreau sa ies din casa cu piciorul stang.
Bogdan: Incerc sa calc pe cat mai multe canale cu patru gauri, asta inainte de concert.

Puteti regasi interviul si pe site-ul AltIasi urmand adresa asta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu